Dane techniczne
Dane dla wersji 560 kg (kategoria LSA) z silnikiem 912S (100 KM)
Masy:
• Masa pustego, kompletnie wyposażonego samolotu ………………………………… 289 kg
• Maksymalna masa startowa (kategoria LSA) …………………………………………… 560 kg
• Masa użyteczna ……………………………………………………………………………….. 270 kg
• Bagażnik …………………………………………………………………………..20kg w standardzie
Osiągi (w instrukcji prędkość lotu)
• VNE ……………………………………………………………………………143MPH/230km/h
• prędkość przeciągnięcia (klapy wysunięte) ……………………………40MPH/64km/h
• Maksymalna składowa boczna wiatru …………………………………………………15 kts
• Prędkość ekonomiczna przy 4200rpm ………………………………….100MPH/160km/h
• Max. prekość do użycia klap ………………………………………………93 MPH/150km/h
• Wznoszenie przy MAUW ……………………………………………………816-1600 ft / min
• Doskonałość …………………………………………………………………………………..9: 1
• Pojemność zbiornika paliwa (5L zbiornik rozchodowy) ……………………………… 85Ltrs
• Zasięg ……………………………………………………………………………990 km/6 h lotu
• Rozbieg przy MAUW ……………………………………………………………………………139 m
• Lądowanie i dobieg przy MAUW ……………………………………………………………..149 m
• Rozpiętość ……………………………………………………….……………………………….9,125 m
• Powierzchnia skrzydeł …………………………………………………………………………… 11,4 M2
• Długość samolotu ………………………………………………………………………………….5.6m
• Wysokość samolotu …………………………………………………………………………… 2.25 m
• Szerokość kokpitu ……………………………………………………………………………….112 cm
Wymiary po złożeniu skrzydeł:
• Maksymalna szerokość ………………………………………………………………………….243 cm
• Maksymalna wysokość …………………………………………………….………………….178 cm
• Długość …………………………………………………………………………………………….640 cm
• Szerokość podwozia głównego ……………………………………………………………….229 cm
• Rozmiar opon podwozia głównego ………………………………………………………….. 14 x 6
• Rozmiar opony przedniej ………………………………………………………………………… 12 x 4
Podstawowa wersja samolotu EuroFOX, gotowego do lotu, zawiera wyposażenie wyszczególnione poniżej:
Standardowe wyposażenie obejmuje:
· System szybkiego składania skrzydeł
· Silnik ROTAX 912 lub 912S
· Śmigło 3-łopatowe wraz z kołpakiem
· Przednia szyba ze szkła akrylowego wraz z nawiewami
· Okna dachowe – przyciemniane
· 20 kg (18 kg BMAA) tapicerowana przestrzeń bagażnika
· 5 punktowe mocowania łoża silnika do ściany
· Wykładzina podłogowa i boków kabiny
· 2 gniazda słuchawkowe GA
· Podwójne przyciski PTT
· Podwójne pedały steru
· Akumulator o dużej mocy rozruchowej
· Skrętne kółko przednie lub tylne
· Podwozie wykonane z żywic poliestrowch wzmacnianych włóknem szklanym
· Zamykane drzwi wykonane z lexanu zaopatrzone w amortyzatory gazowe
· Wszystkie powierzchnie samolotu pomalowane dwukrotnie, w kolorze białym, zaopatrzone w standardową grafikę EuroFox (inne kolory na żyzcenie)
· 2 aluminiowe zbiorniki skrzydłowe po 40 litrów każdy i zbiornik wyrównawczy 5 litrów (kontrolka rezerwy paliwa zamontowana na panelu)- łączna pojemność zbiorników paliwa – 85 litrów
· Wygodne anatomiczne fotele tapicerowane
· Manetka Vernier’a
· Dla wersji z kółkiem przednim – hamulce tarczowe, hydrauliczne, obsługiwane z panelu wraz ze zintegrowanym hamulcem postojowym
· Dla wersji z kółkiem tylnym, hamulce na orczyku, hamulec postojowy umieszczony przy podłodze
· Czteropunktowe pasy bezpieczeństwa
· Kratownica samolotu wykonana z chromo-molibdenu
· Struktura skrzydła wykonana w całości z aluminium, z kompozytowym noskiem dźwigara
· Klapolotki kompozytowe
· Manualny trymer i klapy
· Panel instrumentów wykonany zgodnie z życzeniem klienta (ze schowkiem na mapy lub bez niego)
· Standardowe okrągłe instrumenty analogowe i silnikowe
· Standardowe koła w zależności od typu wraz z owiewkami (lub opony typu tundra w wersji 2k bez owiewek)